Najczęściej kupowane

PromocjeZobacz wszystkie

Wyszukiwarka akumulatorów

 

ŁADOWANIE AKUMULATORA.

 

Akumulator rozładowany należy natychmiast naładować. Zbyt głębokie rozładowanie może doprowadzić do zasiarczenia akumulatora i ograniczenia parametrów technicznych a nawet może spowodować jego trwałe uszkodzenie. Podczas ładowania akumulatora nie używać otwartego ognia, gdyż może to doprowadzić do eksplozji akumulatora. Ładowanie powinno się odbywać w pomieszczeniu ze sprawną wentylacją. Akumulatory ładujemy za pomocą prostownika. Jeżeli do ładowania użyjemy inteligentnego, impulsowego prostownika z mikroprocesorem to możemy ładować akumulator w pojeździe bez konieczności odłączania klem (szczegóły w instrukcji obsługi prostownika). Stosując natomiast zwykły prostownik transformatorowy powinniśmy postępować następująco:

 

1. Wymontować akumulator ściągając najpierw klemę ujemną a następnie dodatnią.

 

2. Oczyścić zaciski odkręcić korki, sprawdzić poziom elektrolitu i w razie potrzeby uzupełnić wodą destylowaną (nie dotyczy akumulatorów bez możliwości uzupełniania poziomu elektrolitu). Nigdy nie dolewać kwasu !!!

 

3. Podłączyć przewód dodatni z prostownika z klemą dodatnią , a ujemny z klemą ujemną.

 

4. Włączyć prostownik i ładować akumulator prądem o natężeniu10% jego pojemności znamionowej np. akumulator 50Ah prądem 5A a 74Ah prądem 7,4A przez 10 godzin.

 

5. Ładowanie należy prowadzić do uzyskania przez elektrolit gęstości 1.28g/cm3

 

6. Należy zatrzymać lądowanie jeżeli temperatura elektrolitu przekroczy 55°C.

 

Podczas ładowania może nastąpić zjawisko intensywnego gazowania co wiąże się z niebezpieczeństwem wybuchu. Przy ładowaniu akumulatora powstaje wodór. Wodór w połączeniu z powietrzem tworzy mieszankę wybuchową, która może eksplodować pod wpływem iskry elektrycznej. Stąd ładowanie akumulatorów należy przeprowadzać w dobrze wentylowanych wnętrzach lub na otwartym terenie.

 

Ładowanie akumulatorów AGM i żelowych powinno odbywać się przy pomocy specjalnych ładowarek. Ładowanie tych akumulatorów różni się napięciem końcowym ładowania, które w przypadku akumulatorów AGM i żelowych powinno wynosić:

 

Napięcie ładowania dla akumulatora 6V:

- przy pracy buforowej 6,9 V

- przy pracy cyklicznej 7,25 V

 

Napięcie ładowania dla akumulatora 12V:

- przy pracy buforowej 13,8 V

- przy pracy cyklicznej 14,5 V.

 


Strona główna

W porównywarce: 0Opis produktu